SAPS Ibu Bapa - Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah

SAPS Ibu Bapa Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah ok? SAPS merupakan singkatan bagi Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah bagi ibu bapa.

Saps NKRA Ibu Bapa ialah merupakan satu sistem aplikasi atas talian yang diperkenalkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM).

SAPS Ibu Bapa - Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah


Antara mereka yang menggunakan dan memerlukan Sistem SAPS Ibu Bapa ini adalah:


1. Cikgu Kelas
2. Cikgu Mata Pelajaran
3. Setiausaha Peperiksaan (SUP)
4. Ibu Bapa
5. Murid Sendiri

Guru Kelas, Guru mata pelajaran dan Setiausaha peperiksaan boleh memuat turun panduan mengenai cara menguruskan sistem SAPS dengan baik disini --> di sini.


SAPS Ibu Bapa - Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah


Untuk Ibu bapa, sistem SAPS sangat diperlukan bagi menyemak keputusan peperiksaan anak-anak pelajar. Slip Keputusan peperiksaan sekolah rendah mulai darjah 1 hingga darjah 6 boleh didapati melalui sistem SAPS ini. Begitu juga dengan keputusan peperiksaan sekolah menengah dari tingkatan 1 hingga tingkatan 5.

Untuk mengakses Sistem SAPS Ibu Bapa - Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah, ibu bapa bolehlah mengikuti 3 langkah berikut:

1. Klik link ini -->> SAPS NKRA - Semakan Ibu Bapa

2. Kemudian Masukkan no kad pengenalan atau no sijil lahir dan klik semak.

3. Tick bahagian sekolah menengah atau sekolah rendah, dan tentukan tahun peperiksaan yang ingin dilihat.

Kemudian anda akan dibawa ke halaman slip peperiksaan dan slip ujian. Sungguh mudah bukan? Jangan lupa share dan bookmark laman web ini ya. Terima kasih.

Diharapkan dengan adanya sistem SAPS ibu bapa ini, kita dapat sentiasa meningkatkan taraf akademik anak-anak dan seterusnya memastikan taraf pendidikan rakyat malaysia berada pada tahap tertinggi.

Artikel SAPS NKRA Ibubapa Lainnya :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top