SAPS Ibu Bapa Kedudukan Dalam Kelas

SAPS IbuBapa Kedudukan Dalam Kelas ok? Setiap peperiksaan atau ujian yang dijalankan di sekolah akan menceritakan status sebenar prestasi pembelajaran anak kita melalui kedudukan dalam bilik darjah/kelas.

SAPS Ibu Bapa

SAPS Ibu Bapa Kedudukan Dalam Kelas

Kedudukan dalam kelas anak kita boleh disemak melalui aplikasi SAPS Ibu Bapa ini.Selain kedudukan dalam kelas, kedudukan keseluruhan aliran, dan kedudukan dalam darjah/tingkatan juga boleh disemak sekaligus dapat memberikan gambaran kedudukan kelas para pelajar untuk tahun-tahun mendatang.

Untuk semak keputusan peperiksaan mengunakan Sistem SAPS ibu bapa, ibu bapa boleh mendapat akses maklumat kedudukan dalam kelas ini dengan melayari SAPS Ibu Bapa pada pautan berikut:

SAPS Ibu Bapa Kedudukan Dalam Kelas


Semoga semua ibu bapa dapat merancang pembelajar dan proaktif awal untuk anak-anak untuk kelas pada tahun hadapan kelas melalui aplikasi SAPS Ibu bapa ini. Guru-guru akan memasukkan markah pelajar ke dalam SAPS setelah ujian & peperiksaan berakhir serta siap ditanda.

Ibu bapa boleh membuat semakan keputusan ujian & peperiksaan anak mereka setelah proses memasukkan markah ditutup. Manakala peperiksaan besar seperti UPSR, PT3 dan SPM adalah di bawah tanggungjawab & bidangkuasa Lembaga Peperiksaan Malaysia (LPM) dan keputusan peperiksaan besar ini tidak akan dimasukkan dalam sistem SAPS ini.

SAPS Ibu Bapa Kedudukan Dalam Kelas

Artikel SAPS NKRA Ibubapa Lainnya :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top