SAPS Semakan Ibu Bapa

SAPS Semakan Ibu Bapa. SAPS Ibu Bapa ialah satu sistem yang penting untuk menganalisis keputusan peperiksaan para pelajar dan ianya telah diwujudkan oleh pihak Kementerian Pelajaran Malaysia.

SAPS Semakan

SAPS Semakan Ibu Bapa


SAPS semakan ibu bapa ini boleh didapati dan diperiksa melalui atas talian atau ONLINE melalui link dibawah.


Ibu bapa boleh memeriksa semua keputusan peperiksaan antaranya keputusan-keputusan:

1. Peperiksaan Pertengahan Tahun dan Akhir Tahun Darjah 1 - Darjah 6
2. Peperiksaan Pertengahan Tahun dan Akhir Tahun Tingkatan 1 - Tingkatan 5
3. Peperiksaan UPSR
4. Peperiksaan PT3
5. Peperiksaan SPM

SAPS semakan Ibu Bapa Online NKRA, membolehkan penjaga atau mak ayah kepada muridh untuk melihat semua keputusan-keputusan peperiksaan (seperti yang dilistkan diatas). Ianya boleh dilakukan dengan mengisi sedikit maklumat di website ini dan lakukan pencarian. Rekod-rekod keputusan peperiksaan akan dipaparkan.

SAPS Semakan Ibu Bapa NKRA ini akan memaparkan slip result peperiksaan serta markah peperiksaan murid, sekaligus akan memudahkan para penjaga dan mak ayah bagi memantau kedudukan dan status akademik anak-anak. 

SAPS NKRA ini dicipta dan berfungsi sebagai lama pengumpul data, penyimpan data dan membolehkan kita untuk menganalisis data peperiksaaan dalaman setiap sekolah di seluruh Malaysia.

contoh paparan laman saps
Sistem ini berfungsi bersarkan laman sesawang dan direka untuk memudahkan guru-guru menghantar report dan data peperiksaan setiap sekolah. Guru kelas bertanggungjawab untuk mengakses sistem bagi menyimpan dan mengemaskini maklumat kelas, maklumat mata pelajaran dan maklumat kelakuan pelajar bagi kelas yang diselianya. 

Manakala guru mata pelajaran pula perlu mengisi markah-markah peperiksaan bagi setiap pelajar mengikut maklumat yang disediakan sebelumnya oleh guru kelas setiap pelajar.

Anda boleh buat semakan di laman web kami dengan pergi ke halaman utama dan masuk ke link navigasi - SAPS Ibu Bapa - Semakan Keputusan Peperiksaan (Di Sini). Pastikan anda membaca dengan teliti dan mengisi semua maklumat yang diperlukan selengkapnya.

Semoga anak anda mendapat keputusan yang baik dan akan berjaya di dalam akademik seterusnya menjadi orang yang berjaya di dunia dan di akhirat.

SAPS Semakan Ibu Bapa

Artikel SAPS NKRA Ibubapa Lainnya :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top