SAPS Ibu Bapa Semakan NKRA Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah

SAPS Ibu Bapa Semakan NKRA Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah. Semakan Ibu Bapa NKRA Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah. Bagaimana anda ingin membuat Semakan SAPS keputusan peperiksaan online terutama Ibu Bapa atau penjaga pelajar sekolah?

SAPS Ibu Bapa Semakan NKRA Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah

SAPS Ibu Bapa Semakan NKRA Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah

Kini anda boleh membuat semakan keputusan peperiksaan bagi murid Sekolah Rendah atau Sekolah Menengah merangkumi Peperiksaan Pertengahan Tahun, Peperiksaan Percubaan, Peperiksaan Akhir Tahunan, UPSR, PT3 dan juga SPM dan termasuk juga semakan ujian awal tahunan anak secara online melalui Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah SAPSiaitu laman web yang disediakan oleh KPM.
Slip keputusan serta markah peperiksaan akan dipaparkan pada sistem Semakan SAPS Ibu Bapa ini bagi memudahkan Ibu Bapa untuk memantau dan mengawasi tahap akademik anak mereka termasuk kedudukan dalam kelas masing-masing.

Cara SAPS Ibu Bapa Semakan NKRA?

Dengan adanya, Sistem SAPS Semakan Ibu Bapa ini, keputusan peperiksaan mutakhir dan terkini boleh didapati bagi pelajar Sekolah Rendah (Tahun 1 hingga Tahun 6) dan juga bagi pelajar Sekolah Menengah (Tingkatan 1, Tingkatan 2, Tingkatan 3 sehingga 5).
Pastikan sebelum membuat sebarang Semakan SAPS Ibu Bapa, hendaklah dirujuk terlebih dahulu kalendar atau jadual tarikh key-in markah di dalam sistem SAPS NKRA.
Ikutilah cara-cara di bawah untuk membuat semakan SAPS:
PerkaraPautan dan Butirannya
Pergi ke website SAPSKLIK SINI (Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah); dan haruslah diklik untuk ke menu utama.
  1. Nombor kad pengenalan (IC) atau sijil kelahiran murid (tanpa “SPACE”).
  2. Kemudian, Ibu Bapa hendaklah memilih salah satu sama ada Sekolah Rendah ataupun Sekolah Menengah dan juga pilih Tahun Peperiksaan pelajar.
  3. Klik pada butang Semak Laporan
  4. Jenis Peperiksaan yang ingin anda semak mestilah dipilih samada Ujian Awal Tahun, Peperiksaaan Pertengahan Tahun, UPSR, PT3, SPM dan lain-lain lagi.
  5. Selepas itu, klik pada butang Papar Slip Keputusan atau klik pada Papar Markah Peperiksaan untuk paparan yang lebih jelas dan terperinci.
Kini, applikasi Semakan SAPS Ibu Bapa NKRA Online boleh dimuat turun di Play Store Android untuk memudahkan lagi para ibu bapa untuk membuat sebarang semakan dan mengetahui perkembangan semakan keputusan peperiksaan terkini anak-anak tidak kira sekolah rendah mahupun menengah.
“Aplikasi  Android ini boleh dimuat turun untuk menyemak sendiri keputusan peperiksaan sekolah anak.
Diharapkan dengan perkhidmatan ini dapat membantu meningkatkan tahap mutu akademik para pelajar secara tidak langsung.
PerkaraButirannya
Cara HubungiTALIAN SEMENTARA : 012-6497579
Waktu operasi helpdeskIsnin – Jumaat 8.30 pg – 5.00 ptg (kecuali cuti umum)
Rehat 1.00 ptg – 2.00 ptg (kecuali hari Jumaat 12.15 t/hari – 2.45 ptg

Julat Gred Markah Baru Peperiksaan Dan Ujian Terkini/Mutakhir
Di dalam Sistem Gred Pt3 Baru Markah Peperiksaan dan Ujian Persekolahan 2017, terdapat perubahan yang dilakukan seperti info yang diperoleh dari Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah. Tiga peringkat pembelajaran yang mengalami perubahan iaitu :
  1. Julat Gred Sekolah Rendah (SR) 2017
  2. Julat Sekolah Menengah Rendah (MR) 2017
  3. Julat Gred Menengah Atas (MA) 2017
Nak lihat contoh keputusan peperiksaan sekolah daripada Semakan SAPS Ibu Bapa? Boleh semak gambar-gambar di bawah ini, di mana ia merupakan contoh terbaik untuk anda.
P/S: Semoga sistem Semakan SAPS Ibu Bapa ini membawa faedah dan manfaat demi melihat perkembangan prestasi pembelajaran anak-anak kita.

Artikel SAPS NKRA Ibubapa Lainnya :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top